Thursday, December 4, 2008




Assalamualaikum buat Teman Semua,

Isu terhangat di pasaran. Pencemaran air berleluasa masa kini. Limpahan air sampah, air najis menjadi sumber minuman kita seharian. Apa yang perlu Kita lakukan? Hanya berserah kepada tindakan Kerajaan untuk mengatasinya? Atau anda mencari Penapis Air untuk Rawatan Air? Jika ya, di sinilah adalah berita baik untuk anda...

Saya ingin berkongsi ilmu AQUASTAR NANO BIOTECH ORP SISTEM yang mempunyai ciri-ciri Air Zam-Zam yang tinggi sifat alkalinya.

Airnya bersih, kaya dengan kandungan Mineral, Beroksigen tinggi, Bermolekul halus, Bercirikan Air hidup dan mempunyai sifat Alkali yang tinggi sekitar PH8.5~10 (Air Zam-Zam PH12~14). Ianya diciptakan berpandukan ciri beralkali Air Zam-Zam.

Rasulullah SAW bersabda ‘”Sebaik-baik perigi dimuka bumi ini ialah perigi Air Zam-Zam”

Kebaikan Air Alkali

Tinggi Antioksidan (Membenteras Radikal Bebas), Mengatasi berlebihan Asid Laktik di dalam tubuh, Membekalkan banyak oksigen,Meningkatkan Tenaga, Mempercepatkan Penyembuhan,

Menawar & Mengingkirkan Toksik, Anti Kanser (sel kanser tidak boleh hidup di dalam keadaan beralkali, Membantu mengawal berat badan, Kaya dengan mineral Magnesium, Kalsium, Potasium & Sodium dan nutrien lebih mudah di serap oleh sel badan.

Air Beralkali (PH>8.5) Membantu

Membuang Batu Karang Di Dalam Buah Pinggang, Membantu penyakit Arthritis, Penyakit Autoimun, Penyakit Gout, Osteoporosis,Mengurangkan Tekanan Darah Tinggi, Membantu Penyakit Kanser (Kaya dengan Antioksidan), Stroke, Serangan Sakit Jantung, Keradangan, Menambah Bekalan Mineral di dalam Tubuh, Mengurangkan stress kepada Sistem Eliminasi (Buah Pinggang, Hati & Usus)

Ciri-ciri Orang Beralkali

Sentiasa bertenaga, tidak letih selepas memakan daging, tidur sikit pun segar, kerja melibatkan mental tidak penat, berpandangan positif,Ceria, Boleh melakukan aktiviti lasak, Jarang deman & selsema, Tahan alahan, Tenang & Sihat, Pergaulan aktif.

Antara punca Penyakit akibat Asid berlebihan di tubuh badan

Obesiti

Berpunca daripada makanan berkarbohidrat dan berlemak menjadi fatty asid dan elonggok di bawah kulit, perut dan pinggang bagi lelaki. Manakala perempuan di punggung, peha & buah dada. Organ dalaman tidak dapat bekalan nutrien yang mencukupi dan akhirnya boleh merosakkannya. Mengatasinya dengan mengambil air beralkali (sekitar PH 8.5~10) di antara 8~10 gelas sehari untuk mengaktifkan buah pinggang. Hati akan memetabolismakan lemak

Kanser

Badan berasid menyebabkan sel rosak dan akhirnya menjadi kanser. Masalah kanser dirawat dengan kimoterapi di mana radiasi akan menambahkan asid dan menjadikannya lebih serius. Meminum air tinggi alkali akan dapat mencegah kanser dengan meneutralkan asid tersebut .

Tekanan Darah Tinggi

Penyakit tersebut disebabkan oleh keadaan asidosis dalam tubuh kita yang datangnya dari faktor pemakanan berasid seperti makanan berminyak, berkarbonat dll. Meminum air tinggi alkali boleh menurunkan tekanan darah.

Arthritis

Disebabkan longgokan asid di sendi. Meakan Aspirin menjadikan lebih asid. Sapuan luar hanyan kelegaan sementara. Air tinggi alkali dapat Membantu mengurangkan longgokan asid di sendi.

Buah Pinggang

Bahan toksik membebankan buah pinggang menyebabkan Nephritis, Keracunan Uremia dan

Penyakit pundi kencing. Toksik menyebabkan darah berasid.Garam asid menjadikan batu

di buah pinggang. Air alkali dapat membantu masalah ini.

Kebaikan Air Zam-Zam (Tinggi Alkali) di Mekah

Jika sesiapa yang pernah ke Mekah, antara makanan kegemaran di sana ialah Daging Kambing & Unta. Pemakanan ini meningkatkan kandungan asid yang tinggi di dalam

badan selepas makan. Biasanya mereka yang bermasalah akan menghadapi tekanan darah

tinggi yang berlebihan yang boleh menyebabkan pitam atau pengsan. Tetapi kaum Arab di sana meminum Air Zam-Zam yang tinggi alkalinya yang boleh menurunkan kandungan asid di dalam badan. Dan sebab itulah mereka tiada masalah kesihatan. Air Zam-Zam tinggi Antioksidan.

Kajian Air Beralkali

1) Reaserch di Jepun pada 1950an; Air Alkali & Antioksidan. Boleh membantu penyakit Arthritis, Pedih Hati, Keletihan, Sistem Penghazaman, Pengaliran darah lembab, Migrain, Mual, Obesiti, Osteoporosis & Stress.

2) Dr Otto Warberg (pemenang Nobel Price); Punca Kanser ialah kekurangan oksigen

yang terdapat di dalam air rendah alkali. Tiada penyakit Yang boleh wujud di dalam keadaan air yang beralkali.

3) In 1965 the Ministry of Welfare of Japan; ‘Announced that alkaline water can

prevent abnormal fermentation of intestinal microbes’

4) Dr Keiichi Morishita dalam bukunya; “The Hidden Thruth Of Cancer” Keadaan asid

bila berlarutan, sel sihat akan degenerate dan akan menjadi kanser. Air alkali dapat

membantu mencegah kanser yang sifatnya

5) Dr Mona Harison Md (Pengarah Air Antarabangsa); Kanser mati dalam air beralkali,

Garam, kopi, nikotin, alkohol & gula meningkatkan Kandungan asid dalam badan

Kesan Individual Berasid

Kurang bertenaga & mudah penat, Mental berserabut, Kurang ketajaman mental, sikap negative, kurang minat terhadap kerjaya, Lambat pulih bila sakit, mudah terkena jangkita,

Pedih hati,mudah kembung, makanan tidak hadam & kerap sendawa & pudi kencing tidak

Punca Asidik

1) Makanan – Makanan bergoreng, daging, minuman berkarbonat, gula berlebihan, kopi,

buah-buahan sprt oren, apple, limau nipis dll

2) Gangguan Emosi - sedih, tekanan,marah, takut, bimbang, cemas

3) Aktiviti Fizikal – Senaman, sukan, ekspedisi lasak

4) Perjalanan – Kapal terbang

5) Ubat-ubatan – Tahan sakit, Pneuomonia, Asma, Bronkitis

6) Metabolisma – Kegagalan buah pinggang, kerosakan hati, cirit birit

7) Peningkatan umur – PH makin menurun, jika umur meningkat

Kini AQUASTAR NANO BIOTECH ORP SISTEM AIR BERALKALI mampu memberi alternative untuk mengurangkan kandungan asid di dalam badan anda disamping mengatasi masalah pencemaran air pada masa ini dan ianya adalah satu-satunya Mesin Penapis Beralkali yang terbagus di pasaran.

Dalam sebuah buku , “Your Body’s Many Cries For Water”, Fereydoon Batmanghelidj M.D. (‘Dr. B’), penyelidik terkemuka diperingkat antarabangsa, pengarang dan penasihat mengenai penyembuhan semula jadi dari air menyarankan bahawa :

“Anda tidak sakit, anda cuma dahaga. Jangan merawat dahaga dengan perubatan.”

Wassalam











0 Comments:

Post a Comment